تنظیمات حساس
سرویس‌های دوره‌ای
مکانیکی سیار و تعمیر خودرو در محل
شاید برای شما هم سوال باشد کولر دوال چیست؟ یا کولر دوال ماشین یعنی چی؟ ، کولر دوال خودرو، یکی از جذاب‌ترین انواع کولرهای خودرو است که اختلاف سلیقه‌ها در کابین را پوشش داده و مانع بالا گرفتن ماجرای گرمادوستی یا سرمادوستی می‌شود! احتمالا برای شما نیز پیش آمده است که حین قرار داشتن در خودرو، اختلاف نظری با سایر سرنشینان در خصوص سرما یا گرما داشته باشید. برخی مایل به استفاده از کولر هستند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند باد گرمی را روی صورت خود احساس کنند. در این شرایط کولر دوال خودرو یا همان تهویه دوگانه، چاره ساز خواهد بود. در ادامه با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .
 
دانلود اپلیکیشن استادکار مناسب گوشی شما
دانلود اپلیکیشن درخواست خدمات استادکار
نسخه IOS
نسخه اندروید
اپ استور،سیب اپ
گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
ثبت رایگان سفارش
این سیستم در بیشتر خودروهای پیشرفته تعبیه شده و از امکانات پیشرفته رفاهی به حساب می‌آید. در ادامه نگاهی به عملکرد، مزایا و معایب این سیستم‌های تهویه می اندازیم.
 
کولر دوال خودرو چیست؟
کولر دوال خودرو، سیستم تهویه‌ای است که قادر به تفکیک بادهای خروجی بوده و سرنشینان می‌توانند دو نوع باد گرم و سرد را در زمان واحد، از آن دریافت کنند. به زبان ساده بگوییم که به وسیله کوال دوال یا تهویه دوگانه، راننده می‌تواند خنکای باد سرد را از کولر خودرو، دریافت کرده و سرنشین کناری؛ به صورت مجزا باد گرم را احساس کند. همچنین تنظیم درجه دما نیز امکان پذیر بوده و فن‌ها نیز به صورت جداگانه فعال خواهند بود.
 
چگونه بوی بد کولر ماشین را از بین ببریم ؟ مشکل بسیاری را حل کرده است آن را نیز مطالعه کنید .
 
کولر دوال چیست ؟ منظور از کولر دوال خودرو چیست ؟
کولر دوال خودرو یا سیستم تهویه دوگانه چیست و چه کاربردی دارد؟
این نوع سیستم تهویه اتوماتیک خودرو، در بیشتر خودروهای لوکس به ویژه خودروهای ژاپنی یافت می‌شود. همچنین می‌توان آن را به عنوان یک گزینه اضافی برای خودروی خریداری شده از کارخانه سفارش داده و طبیعتا هزینه اضافی آن را پرداخت کرد.
این نوع کولر بیشتر برای فصولی از سال چون بهار و پاییز که هوا را می‌توان نیمه سرد و نیمه گرم یافت، مناسب خواهد بود. در این مواقع ممکن است افراد احساسات متفاوتی در خصوص دمای داخل کابین خودرو داشته و نیاز آن‌ها به باد سرد یا گرم، متفاوت باشد.
 
کولر دوال چیست ؟ معایت و مزایای کولر دوال خودرو جیست
کولر دوال خودرو قادر به پمپاژ دو نوع هوای سرد و گرم در زمان واحد به سرنشینان در طرفین است.
سایر کولرهای چندگانه خودرو
جالب است بدانید که ماجرای سیستم‌های تهویه پیشرفته و مدافع سلایق گوناگون، فقط در کولرهای دوال خودرو، ختم نمی‌شود؛ بلکه انواع کولرها یا سیستم‌های تهویه سه گانه و چهارگانه را نیز داریم.
 
سیستم تهویه سه گانه خودرو
سیستم تهویه یا کولر سه گانه خودرو، تنظیم انواع دمای باد برای دو سرنشین جلو و سرنشین‌های عقب ماشین را داراست. این نوع سیستم تهویه در خودروهای بزرگ‌تر به ویژه SUV ها، کاربرد دارد. کنترل هوای اتوماتیک در سه منطقه، سبب می‌شود تا سفرهای خانوادگی با لذت بیشتری همراه شده و همه سرنشینان خودرو، رضایت داشته باشند.
 
  تشخیص عیب ماشین با رنگ دود اگزوز
کولر دوال چیست
تهویه سه گانه خودرو می تواند بادرسانی به سرنشینان را در سه گونه مختلف و در سه جهت متفاوت انجام دهد.
سیستم تهویه چهارگانه خودرو
در سیستم تهویه چهارگانه خودرو، دو سرنشین جلو و هر یک از سرنشینان صندلی‌های عقب، می‌توانند تنظیم باد در دمای متفاوتی داشته باشند. این سیستم پیشرفته می‌تواند در زمان واحد برای هر یک از سرنشینان خودرو، دمای متفاوتی تولید کرده و بادهای کاملا متضادی به فضای بیرونی پمپاژ کند.
 
کولر دوال خودرو
تهویه چهارگانه خودرو برای دو سرنشین جلو و دو سرنشین عقب، کاربرد داشته و باد در دمای متفاوت را به فضای داخل کابین پمپاژ می کند.
مزایای استفاده از کولر دوال خودرو
اصلی‌ترین مزیت استفاده از کولر دوال خودرو، تفکیک دماسازی و پمپاژ باد به فضای داخل کابین است. این سیستم‌های تهویه دوگانه دارای کیفیت بالایی نیز هستند و علی رغم عملکرد پیچیده‌شان، طول عمر قابل توجهی دارند.
منبع:ostadkar